People for Education Reports
A progress report on anti-racism policy across Canada
Date of Publication: January 13, 2023
New report by People for Education shows gaps and inconsistencies in implementation of anti-racism and equity strategies across Canada, and particularly in publicly funded schools across Ontario.
Read report Download PDF Téléchargez2021–2022 Annual Ontario School Survey Data Handbook
Date of Publication: September 21, 2022
The Annual Ontario School Survey Data Handbook provides a high-level overview of the quantitative data collected in the 2021-22 AOSS, compiling all the information into a series of tables, charts, and key findings.
Read report Download PDF TéléchargezChoisir le bon moment: Mise en oeuvre du décloisonnement dans les écoles publiques de l’Ontario
Date of Publication: May 24, 2022
Le présent rapport s’appuie sur les données du sondage annuel sur les écoles de l’Ontario (SAEO) de 2021-2022 de People for Education pour examiner la mise en œuvre du décloisonnement du cours de mathématiques de 9e année dans les écoles publiques de l’Ontario.
Download PDFTiming is everything: The implementation of de-streaming in Ontario's publicly funded schools
Date of Publication: May 9, 2022
The report based on findings from the Annual Ontario School Survey reveals many gaps in the province’s first steps toward de-streaming Grade 9, including staffing, hybrid learning, mental health and well-being of staff and students; and also makes recommendations for changes to support the full implementation of de-streaming in the fall of 2022.
Read report Download PDF Téléchargez« Une parfaite tempête de stress » les écoles financées par les fonds publics de l’Ontario pendant l’an deux de la pandémie de COVID-19 mars 2022
Date of Publication: March 28, 2022
Comment vont les écoles financées par les fonds publics de l’Ontario pendant l’an deux de la pandémie de COVID-19? Les résultats du SAEO 2021-2022 montrent que les problèmes auxquels sont confrontés les élèves et les éducateurs et éducatrices restent relativement inchangés, et que l’ampleur, la prévalence et l’urgence de ces problèmes n’ont fait qu’augmenter.
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