People for Education Reports
« Une parfaite tempête de stress » les écoles financées par les fonds publics de l’Ontario pendant l’an deux de la pandémie de COVID-19 mars 2022
Date of Publication: March 28, 2022
Comment vont les écoles financées par les fonds publics de l’Ontario pendant l’an deux de la pandémie de COVID-19? Les résultats du SAEO 2021-2022 montrent que les problèmes auxquels sont confrontés les élèves et les éducateurs et éducatrices restent relativement inchangés, et que l’ampleur, la prévalence et l’urgence de ces problèmes n’ont fait qu’augmenter.
Download PDF2021–22 Annual Ontario School Survey: A perfect storm of stress
Date of Publication: March 21, 2022
Ontario’s publicly funded schools in year two of the COVID-19 pandemic. This year’s Annual Ontario Schools Survey 2021-22 findings show that the issues facing students and educators remain relatively unchanged since last year, and the magnitude, prevalence, and urgency of these issues have only grown.
Read report Download PDF TéléchargezDéfis et innovations : Rapport annuel sur les écoles de l’Ontario 2020-2021
Date of Publication: October 7, 2021
En réponse au Sondage annuel sur les écoles de l'Ontario 2020-21, les directrices et directeurs d'école de toute la province ont indiqué que, malgré le stress de l'année écoulée, il y avait de nombreuses innovations qu'ils aimeraient poursuivre.
Download PDFChallenges and Innovations: 2020-21 Annual Report on Ontario Schools
Date of Publication: October 7, 2021
In response to the 2020-21 Annual Ontario School Survey, principals from across the province reported that despite the stress of the last year, many innovations emerged that they would like to continue. Télécharger en français
Download PDF TéléchargezConnecting the Dots: Early years as the starting point for a continuum of learning
Date of Publication: July 28, 2021
New report recommends that early learning and childcare be publicly funded, publicly governed, and embedded in public education systems.
Download PDF